اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

فارس من| ماجرای تنها وام بلاعوض دانشجویان دکترا که فقط یکبار پرداخت شد

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: این صندوق هیچ‌‌گاه وام بلاعوض به دانشجویان دکترا نداده است؛ فقط 6 سال پیش اعتباری برای این منظور به صورت بلاعوض در اختیار وزارت علوم قرار گرفت که دیگر تکرار نشد.

فارس من| ماجرای تنها وام بلاعوض دانشجویان دکترا که فقط یکبار پرداخت شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من خواستار پرداخت به موقع وام ویژه دانشجویان دکتری شده‌اند و اعلام کرده‌اند که «مبلغ اندکی که سابقاً بلاعوض به دانشجویان دکتری تعلق می‌گرفته، اکنون در قالب وام پرداخت می‌شود.»

در پیگیری این موضوع، فریبرز سجادی معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره وام بلاعوض که در گذشته به دانشجویان دکترا پرداخت می‌شد، گفت: هیچ‌گاه وام بلاعوض توسط صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان دکترا پرداخت نشده است.

*ماجرای تنها وام بلاعوض دانشجویان دکترا که فقط یکبار پرداخت شد

وی توضیح داد: در گذشته فقط یک سال (بین ۹۲ تا ۹۳) معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اعتباری را در حد ۳ میلیارد تومان برای دانشجویان دکترا در اختیار معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار داد که به صورت پژوهانه با شرایطی به دانشجویان دکترا پرداخت شد، اما از سال بعد این تخصیص دیگر تخصیص داده نشد.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: پس از آن هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان به دلیل درخواست دانشگاه‌ها  مصوب کرد که این صندوق اعتباری به عنوان تسهیلات با کارمزد 4 درصد به دانشجویان دکترا پرداخت شود و این وام جایگزین مبلغ قرض‌الحسنه سابق شد.

وی تاکید کرد: در واقع دیگر منابع بلاعوضی برای پرداخت به دانشجویان دکترا در اختیار وزارت علوم قرار نگرفت و در حال حاضر منابع فعلی صندوق رفاه برای پرداخت به دانشجویان دکترا چندین برابر منابع اولیه در سالهای قبل شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول